torsdag 13 april 2017

Extra extra! Jag recenserar La La Land löpande!

Häng med, och varning för spoilers.

2 minuter in: Jag hatar den
5 minuter in: Jag börjar fatta grejen
6,5 min in: Jag gillar den!
7.22: Jag hatar den igen *ledset ansikte*
9 min: Gillar! Samt: Tycks ... följa the seven plot points noga? (googla)
11 min: Om jag hade skrivit detta hade jag gjort dem alla till horor. I ett horhus.
12.39: Min dotter får aldrig se detta. I alla fall inte förrän hon är minst 52 år.
13.57: En gnutta munsår, snedfylla och dagen-efter-piller. Det är vad denna blodlösa skit behöver.
15.19: Måste. Ha. Alkohol. För. Att. Palla.
16.15: Okeeeej ... nu kommer snart katalysator-händelsen! VAD kan det vara? Sa hon ironiskt.
18:00 Övertydligt. Vi fattar vad som kommer att hända. Men ... vad faen ... är han GIFT?! Fel hand dock?
18:49 NEJ det var nog en klackring typ?
24:00 Undrar om det är skådespelaren själv som spelar? Om inte hur har de trickfilmat det?
26:50 MIN LÅT!
29. Go tjej ju. Nu påminner hon mig om min gamla sambo Tutt.
29:44 Vad är vitsen? Den äldste på det partyt (Ryan Gosling) var 1 - 4 år gammal när de låtarna kom ut. Har 80- och 90-talister ofta 80-talsparty?
32:50 NEEJ. Sluta sjung. Skämskudde. Funkar ej.
34:55 Småkul vintageblinkning till Gene Kelly et al.
36:00 Men att bli kär genom denna anstränga dans? Johannes Brost är ju fan mer erotisk i Let's Dance.
38:19 Att sjunka ner i ett bilsäte lite småkåt ock eftertänksam när det är mörkt ute och andra festar vidare. Jo men den känslan kan jag identifiera mig med faktiskt.
45:00 Nu hände det lite här. Jag tappade nästan cynismen. Men bara nästan.
47:17. Och där slutade jag känna något igen, i och med att han började sjunga.
47.18. Jag är hemskt ledsen men jag klarar inte detta. Jag kanske är för kall och sur och svart i själen just nu, men det går bara inte.
Jag avbryter experimentet.

5 kommentarer:

LoHe sa...

HAHA! Jag tror jag älskar dig, Amanda! Puss!

Amanda sa...

Puss själv!

erika sa...

Perfekt recension. Vilket pyramidalt dravel!

/erika

Amanda sa...

Perfekt ordval Erika!

Lina Neidestam sa...

Men JA!!! SÅ själlös rulle! Fattar ej grej.